Nedenstående salgs-, garanti- og leveringsbetingelser gælder for alle leverancer
Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem køber og milobikes.dk
Vejledning og dokumentation:
Produktbeskrivelser og brugervejledninger på cyklen, følger med leverancen af cyklen. Ønsker du yderligere oplysning eller rådgivning fra Milo Bikes vil denne være vejledende Milo Bikes bekræfter, at cykler og tilbehør opfylder kravene til CE-mærkning. Ved accept af vores betingelser bekræftes ligeledes, at produktspecifikationer (på milobikes.dk) for det købte produkt er læst og accepteret af køber.
Leveringstidspunkt og transport:
Levering af varer fra Milo Bikes anses for sket, når varen er afsendt fra Milo Bikes. Forsendelsen af cykler og tilbehør sker med Danske Fragtmænd eller PostNord. Efter aftale kan køber også selv afhente på Milo Bikes firmaadresse. Leveringstiden er indenfor 30 dage (med forbehold for udsolgte varer).
Betaling:
Pengene hæves på betalingskortet, når varen afsendes fra Milo Bikes firma adresse.
Risikoen for varerne:
Risikoen for varer købt af milobikes.dk overgår til dig som forbruger, når varen er modtaget og/eller udleveret af fragtmanden.
Reklamation:
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Milo Bikes, skal oplyses i rimelig tid efter, at du har opdaget fejlen. Det en din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen viser sig. Hvis du opdager en fejl, skal du hurtigst rette henvendelse til Milo Bikes Du kan som udgangspunkt kun klage over fejl, der viser sig senest to år efter du har fået varen leveret. Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse her.
Hvis du vil klage over købet, skal du venligst rette henvendelse til Milo Bikes. Skulle det imod forventning ikke lykkedes at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her: ex.europa.eu/consumers/odr/
Pris og betaling:
På webshoppen www.milobikes.dk kan du bestille dine varer online og betale med Dankort, Visa/Dankort og finansiering med SPARXPRES. Alle priser i milobikes.dk – på web-adressen http://www.milobikes.dk er inkl. moms.
Fortrydelsesret:
Milo Bikes yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager din cykel eller tilbehør. Du har pligt til at returnere varen i væsentlig samme stand og mængde, som den er modtaget. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungere på. Sagt på en anden måde, du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udenfor, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får den del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug (udover en test tur max. 500 meter). Din ordre skal sendes retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen, og ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Vi booker transport og fragten vil højst beløbe sig til 1200 DKK (Download og udfyld standard fortrydelsesformular her)
Serviceeftersyn:
Alle cykler skal løbende til service, hvor de skal efterspændes (herunder også eger), gennemtjekkes og smøres. Første servicebesøg skal ske senest 2 måneder efter levering og herefter efter behov. Cyklens første serviceeftersyn skal altid som minimum omfatte efterspænding af eger, efterspænding og smøring af krank (gælder ikke ved centermotor), samt smøring og justering af gear og bremser.
Der ydes garanti, hvis ladcyklen er blevet serviceret inden for de første 2 måneder efter modtagelse/købsdato. Det er et krav fra producenterne, så husk venligst også at gemme en kvittering fra første servicebesøg til servicebogen. Udgiften til dette første og obligatoriske servicebesøg er ikke inklusive i prisen. Det er IKKE et krav, at det første obligatoriske service udføres af milobikes.dk eller serviceudbyder henvist af milobikes.dk. Det er helt valgfrit for ejer af ladcyklen, hvem der laver service på ladcyklen, eller hvor det laves. Ofte er det en lokal cyklebutik eller et lokalt “kørende cykelværksted” i et område, som udfører service. Det er dog et krav, at det er en uddannet fagperson der udfører alle service.
Garanti:
Købelovens almindelige reklamationsret (2 år) er gældende, dog ikke på sliddele (se nedenfor). Garantien gælder også batteriet dog ikke ved gensalg og/eller overdragelse til 3. mand, og ikke hvis batteriet er forkert behandlet og/eller forkert opladet over tid. Garantiperioden er fra den dag cyklen leveres/overdrages til kunden og gælder kun hvis det obligatoriske serviceeftersyn inden for de første 2 måneder er overholdt (se ovenfor).
Garanti gælder IKKE ved følgende forhold og slid-dele:
Manglende vedligeholdelse/service af produktet
Forkert eller uforsvarlig brug af produktet
Overstigning af maksimal lasteevne i henhold til produktspecifikationerne
Ukyndig service, udskiftning eller ombygning af produktet
Skader som følge af ulykke eller force majeure
Beskadigede eller flade dæk
Rust
Gear, krank og bremsekabler
Justering af hjul og eger
Eger
Låse og nøgler
Vigtig: Låsebevis medfølger produktet! Dette er meget vigtig og unik information, som skal bruges til tilfælde af tyveri af ladcyklen. Det er eget ansvar at kunne dokumentere, gemme og sikre denne information. Så pas godt på låsebeviset. Uden låsebevis kan cyklen ikke forsikres.
Forbruger spørgsmål bedes rettet: Milo Bikes, Bøndergårdene 34, 6100 Haderslev